De merkidentiteit van Alzheimer Liga Vlaanderen helderder en meer eigentijds maken. Dat was het uitgangspunt van de rebranding.In de oude key visual werd gebruik gemaakt van (ontbrekende) puzzelstukjes. Hoewel ietwat melig, past het idee wel bij het ziektebeeld. Maar een ontbrekend stuk in je geheugen laat niet enkel een gat. Het beïnvloedt ook alle andere stukjes rondom. Een typografische interpretatie van dit idee is wat aan de basis ligt van het logo. Het woord Alzheimer blijft leesbaar, al ontbreekt er een letter. De dynamische plaatsing van de andere letters creëert een gevoel van spanning; de worsteling van de patiënt om alles op zijn plaats te houden. Het woord 'Liga' werd weggelaten. Het zorgde niet enkel voor onnodige ruis, maar gaf de organisatie een archaïsch gevoel. Enter Alzheimer Vlaanderen.
De set brochures in zakboekformaat is een knipoog naar patiënten die proberen hun leven op de rails te houden met post-its en notitieboekjes.In combinatie met steekkaarten met belangrijke info, krijgt elke doelgroep snel toegang tot de juiste informatie.
Typografische posters worden gecombineerd met portretfoto's van patiënten. Ze kijken allemaal naar links, met de ogen op het verleden